jueves, 30 de mayo de 2013

“APORTANDO VALOR AO MUNDO DO VIÑO”. ENTREVISTA A MARTA LOJO. (A IMPORTANCIA DO ETIQUETADO DOS VIÑOS)

Unha situación coa que nos atopamos continuamente é a do bodeguero clásico cunha potente marca que entende que o cambio non é para o seu negocio. En Estudo de Deseño Marta Lojo(Sito en Fefiñans-Cambados) creemos que o mundo evoluciona e manterse impasible é un erro: cando te dás conta, estás acabado e a túa competencia gañou terreo.  
Marta Lojo e Kike López.- Cada proxecto é único e, como paso previo á súa posta en marcha, o estudo realiza unha exhaustiva labor de investigación do mercado e do target do produto para crear unha imaxe de marca que encaixe á perfección cos obxectivos do fabricante. 
É moi necesario coñecer tanto o estilo do viño e elaborador como a quen quere dirixirse; nese sentido, non é o mesmo deseñar unha etiqueta para un gran reserva de Rioja destinado a un cliente de restauración a nivel nacional que un mozo de Roda para unha cadea de alimentación en Alemania. 
Existen códigos que temos que respectar e ter moi presentes, xa que o éxito da etiqueta non se basea nos premios de deseño obtidos, senón no volume de vendas logrado ou o prestixio obtido. Cada bodega ten a súa estratexia de produto. 
Deseñando para viños de tradición: Denominaciones de Orixe .- Cando pensamos en viños de tradición enfocados a mercados locais, hai claves que axudan ao éxito como son a calidade dos materiais, acabados sofisticados, elegancia no deseño e cores agradables. O obxectivo non é lograr sorpresa e atención no consumidor, senón transmitir valores de calidade, tradición, consinto polo traballo ben feito, etcétera. 
Unha situación coa que nos atopamos continuamente é a do bodeguero clásico cunha potente marca que entende que o cambio non é para o seu negocio. Creemos que o mundo evoluciona e manterse impasible é un erro que cando che dás conta estás morto, a túa competencia comeuche o mercado. 
É importante saber que o valor dunha marca establecida é incalculable, pero non é para sempre, hai que aportarlle valor ano tras ano, mediante sutís restyling que a manteñan en vivo sen renunciar á súa personalidade. 
Por exemplo, a marca principal de Bodegas Martín Códax ten unha personalidade moi marcada e propia: etiqueta, tapón, pescozo de botella? Calquera cambio brusco no seu deseño sería un erro, xa que podería perder todo o traballo realizado durante anos de recoñecemento de marca. Iso non impediu que ao longo dos anos realizáronse pequenos retoques que a fan máis actual e contemporánea. 
Estes retoques permitiron tamén o poder implementar novas técnicas de impresión que xurdiron co tempo, así como melloras nos tipos de papel, que dan máis calidade ás etiquetas finais. 
Viños para a exportación .- Pola contra, o mercado de exportación adoita ser oposto. Os consumidores doutros países teñen menos coñecemento sobre as Denominaciones de Orixe e diferentes hábitos de consumo. 
A maior porcentaxe de vendas localízase en libre servizo, onde os nosos viños compiten en lineales kilométricos con outros moitos miles de todo o mundo. É aí onde a verdadeira complicación de captar a atención do consumidor convértese no gran reto do diseñador. 
É delicado, xa que hai moitas posibilidades de que ao deseñar algo "impactante" atopémonos ante un traballo con pouca vida últil. Exemplos hai miles, o furor das etiquetas divertidas con animais, comic, Pop Ar, etcétera, é un estilo que deixou de ser innovador; os consumidores buscan novos motivos. 
As cores, as formas e os acabados son clave. Habemos de agudizar o enxeño. Son traballos máis libres, xa que non existen as limitacións do clasicismo do vello mundo, pero á vez hai que respectar os códigos do viño, xa que no viño “non todo vale”. 
Un das actuais preocupacións dos productores para os seus viños nos mercados de exportación é o pouco coñecemento das Denominaciones de Orixe no exterior, fronte ao poder de márcaa país de orixe ou do varietal principal do viño. 
Por iso solicitan cada vez máis que o deseño reflicta o país de procedencia do viño, así como o estilo da uva: si é unha uva fresca ou non, si é unha uva con alta intensidade aromática ou máis elegante, si é unha uva afrutada ou pola contra é floral? Todo iso ha de ter un reflexo na imaxe do viño. Canto máis podamos comunicar ao consumidor final cunha simple mirada, máis posibilidades teremos de que estea comprando o viño que está buscando. 
Retos aos que se enfronta o deseño .-O mundo do viño ha evolucionado máis nos últimos 10 anos que en toda a súa existencia. A globalización e o incremento do número de bodegas en España provoca que desde fai uns anos os bodegueros consideren o deseño como unha parte crucial do seu negocio. 
Pero é complicado, cada bodega ten a súa filosofía, a súa forma de ver o mundo e necesidades completamente diferentes. Somos unha especie de ?psicólogos? que debemos escoitalos, entendelos e posteriormente asesoralos cos coñecementos de mercado que adquirimos nestes últimos 10 anos. 
A posibilidade de traballar con moi diferentes bodegas de España e outros países e importadores é o que enriqueceu os deseños do estudo. 
O gran reto do diseñador é entender ao cliente canto antes, xa que nestes momentos o tempo é ouro, os prazos de lanzamento de novos produtos reducíronse ao mínimo e iso é o que demanda o mercado. 
Así como a tecnoloxía avanzou e xogado ao noso favor para poder deseñar cada vez etiquetas máis complexas e atractivas, nos últimos anos a preocupación pola protección do medioambiente provocou que nós teñamos que ser consecuentes con este obxectivo e limitou moitos dos recursos cos que contabamos. Por exemplo, as botellas pesadas han de desaparecer das nosas posibilidades de deseño si queremos que eses viños sexan comercializados en determinados países; xa non é soamente unha cuestión ética, senón que existen normas nalgúns Estados que prohiben a importación de elevados gramajes de vidro. 
Unha das curiosidades que máis nos sorprende do noso traballo é o cíclico das modas. Na historia do deseño, a arte e todo o relacionado coa creatividade, sempre se volve ao clásico, que é un valor seguro. 
Pero hai que estar ao día: a asistencia a feiras internacionais forma parte da formación do creativo, encerrado nun estudo non se percibe que ocorre no mundo. As feiras son un escaparate dos deseños e das tendencias do mercado, alí temos a posibilidade de atoparnos nun recinto os estilos que están funcionando nos distintos países. 
Pero habemos de ser sempre sensatos: o deseño é só una das patas que axudan a que un viño véndase; si non hai boa comercialización e un bo plan de marketing, un deseño brillante pode fracasar. Neste sentido, Prowein, Alimentaria, Vinexpo ou London Wine, entre outras, son citas indispensables para manterse ao día. 
Hai mercados máis sinxelos de entender e outros que son un reto por si mesmos. 
Para o noso estudo, Chinesa é un obxectivo prioritario. Somos uns apaixonados da súa cultura e queremos especializarnos nos seus códigos de comunicación. É un mercado cun enorme potencial ao que se están dirixindo moitos dos nosos clientes, para o que xa elaboramos ou estamos en pleno desenvolvemento de creatividades. 
Marca Branca fronte a Marca de Fabricante .-A marca dun fabricante é o seu seguro de vida. É a que ha de crear, consentir e facer crecer para que o seu negocio teña continuidade no tempo. 
As marcas brancas son oportunidades en si mesmas. O propietario busca un rendemento inmediato sen importarlle o que perdurará no tempo, xa que unha vez estea esgotada será substituída por outra inmediatamente, sen ningún dramatismo nas súas vendas. 
Estes clientes adoitan ter dous estilos de produtos "marca branca" nas súas lineales: un máis clásico e outro rompedor. 
Cando se deseña unha marca branca clásica, o noso cliente solicítanos un packaging Pouco rompedor; adoita estar buscando un deseño que imite os códigos de comunicación dunha bodega tradicional, para que o consumidor non perciba o concepto "marca branca" ou "bodega sen tradición". 
Pola contra, outras veces solicitan ese tipo de produto que non importa a vida útil que poida chegar a ter, pero que por si mesmo sexa un gran reclamo no line. 

FONTE: http://infopack.es/contenido.php?idcon=146
FOTOS: GOOGLE.




No hay comentarios:

Publicar un comentario